La crisis mundial provocada per la pandèmia ha causat un canvi en els hàbits de consum i de comportament dels consumidors. L’escenari actual, presenta tot un desafiament per a les empreses, que es veuen obligades a replantejar les seves estratègies de màrqueting de cara a l’era post covid-19.

Segons dades de l’Estudi ‘Màrqueting Digital en temps de Covid-19’, elaborat per la plataforma de Social Media Màrqueting, Cool Tabs, en col·laboració amb EUDE Business School, els hàbits de consum de la població han canviat durant la crisi sanitària. Així ho reflecteix el 93% dels enquestats. D’altra banda, més de la meitat, el 63%, afirma haver comprat aliments i bens essencials de forma online durant el confinament.  L’estudi també constata que durant la pandèmia la relació marca-consumidor s’ha vist reforçada. Donada la situació el 47% dels enquestats opina que les empreses haurien de ser més flexibles i comprensives amb els clients. No obstant, el 89% creu que les marques han augmentat i fomentat la comunicació amb els consumidors.

L’estudi conclou que el sector del màrqueting digital ha estat un dels més enfortits durant la crisi en àmbits com l’ecommerce, les xarxes socials i el màrqueting de continguts. Aquelles marques que han sabut adaptar-se més ràpidament, han ofert serveis extra, més personalitzats i han flexibilitzat les seves mesures són més ben percebuts pels clients, la qual cosa augmentarà la seva confiança, i per tant, la seva imatge i reputació de marca.

En definitiva, les oportunitats de negoci en aquest nou ecosistema digital són infinites. Des de Sant Cugat Empresarial oferim una sèrie d’accions innovadores per afegir al Pla de Màrqueting Digital:

  • Monitoratge en temps real: En aquesta ‘nova realitat’ estan sorgint nous patrons i tendències de cerca cada dia. Per tant és convenient estar preparats, avaluant en temps real els resultats dels esforços de màrqueting. Conèixer quines pàgines visiten els consumidors i quin tipus de cerques realitzen ens ajudarà a ajustar el missatge.
  • Adequar els missatges, unint-los als valors de la companyia: En moments d’incertesa com els actuals, la marca ha de transmetre més enllà de la venda en cada una de les seves campanyes de publicitat online. El consumidor demana transparència i vol conèixer, ara més que mai, la marca darrere del producte que compra. Per això, la personalització i adequació dels missatges és crucial.
  • Redistribució de les partides publicitàries: La Covid-19, ha accentuat també, un canvi d’hàbits en l’ús d’internet a tot el món. Aquests canvis han revolucionat els plans d’inversió digital previstos per al 2020 i les previsions de màrqueting digital post COVID-19. Els clients potencials, o al menys la seva gran majoria, estan constantment connectats a internet des del mòbils, tablets o ordenadors. La publicitat online tindrà per tant, un paper essencial en la reactivació de les vendes durant els propers temps.
  • Incentivar la compra amb codis descompte: Agraeix la fidelitat dels clients que comprin els teus productes o serveis lliurant-los cupons o codis descompte, que podran fer efectius en properes compres.
  • Desenvolupar continguts interactius: El canvi d’hàbits en l’ús d’internet que hem comentat en el punt anterior, ha accentuat també noves formes d’entreteniment entre els usuaris. Per aquesta raó, és recomanable plantejar-se el desenvolupament de continguts interactius, que siguin fàcilment viralitzables per part de l’audiència.

Des de Sant Cugat Empresarial seguim treballant per donar suport a tots els associats, perquè sabem que vetllar per la salut de les empreses és cuidar el teixit empresarial, l’economia, les persones, i les famílies.