Per segon any consecutiu, l’empresa tecnològica global associada Epson manté el compromís amb l’augment de la sensibilització respecte a l’escalfament global, amb una nova campanya centrada en el problema del reveriment de l’Àrtic i la manera com empreses i consumidors haurien de mobilitzar-se encara més per reduir-ne l’impacte mediambiental.

Aquesta acció es basa en la campanya d’Epson produïda per National Geographic CreativeWorks. El passat any va resultar vencedora als Webby Award, amb el reconeixement de “Guanyadora de la Veu del Públic” en la categoria de continguts per a xarxes socials dedicada als problemes relacionats amb la sostenibilitat, el clima o el medi ambient.

A la campanya d’aquest any, l’exploradora de National Geographic i professora-ecologista Illa Myers-Smith de la Universitat d’Edimburg, detalla en la seva investigació com l’augment de les temperatures i l’escalfament de les estacions estan generant un fenomen anomenat “reverdiment de l’Àrtic”.

Durant gairebé vint anys, la professora Illa Myers-Smith va estudiar l’impacte de les alteracions climàtiques a la tundra de l’Àrtic. En els darrers anys, ella i els seus col·legues van detectar una tendència diferent, en què els arbres i arbustos creixien més de pressa a l’Àrtic, on el permafrost s’està descongelant.

A mesura que augmenten les temperatures, el permafrost es descongela i s’allibera el carboni emmagatzemat sota les seves capes, sobretot en forma d’animals morts i plantes antigues parcialment descompostos. A mesura que el terra s’escalfa, les plantes creixen més altes i denses, retenint la neu que actua com a manta per aïllar el terra i accelerar encara més l’escalfament que allibera més CO2.

Els científics preveuen que el permafrost mundial es descongelarà considerablement fins a l’any 2100. El gener de 2022, un estudi publicat a la revista científica Nature Reviews Earth & Environment va preveure que el desglaç del permafrost podria alliberar fins a 624 milions de tones de diòxid de carboni per any a l’atmosfera. La professora Myers-Smith i els seus col·laboradors van publicar un estudi separat a la revista Nature Reviews Earth & Environment segons el qual l’alteració de la vegetació de la tundra, incloent l’augment dels arbustos, podria jugar un paper important en la velocitat de desglaç del permafrost.

El president global d’Epson, Yasunori Ogawa, va comentar: “Ens sentim orgullosos de treballar per segon any consecutiu amb National Geographic CreativeWorks per sensibilitzar l’opinió pública sobre el reveriment de l’Àrtic. La sostenibilitat és al centre de tot el que fem, i estem compromesos amb la reducció del nostre impacte mediambiental i amb ajudar els nostres clients a fer el mateix.”

Per part seva, Epson va ser pionera amb una gamma d’impressores amb Tecnologia Sense Calor que utilitza poca energia i poques peces de substitució.