El passat dimarts 17 de novembre es va celebrar la presentació de l’informe Reptes en retail 2021, realitzat pel Retail Forum d’Esade Creapolis en col·laboració amb Seidor.

L’esdeveniment presenta en societat els resultats d’un exhaustiu estudi, on es desgrana la situació de el sector retail després de l’impacte de la crisi sanitària d’quest 2020, que ha obligat a reconsiderar les perspectives de futur en tots els àmbits econòmics.

Oriol Alcoba, director d’Esade Creapolis, va ser el primer a prendre la paraula i va presentar l’esdeveniment destacant la motivació principal de l’estudi: “Aquest informe busca aportar coneixement i ser una font de reflexió per al sector”.

Després, Javier Alonso, Màrqueting & Commerce Advisor Sènior de Seidor, va presentar les conclusions de l’estudi, que se sustenten en cinc pilars fonamentals. La comoditat del client, la transformació de la botiga, la connexió amb el consumidor final, la digitalització i la sostenibilitat són els cinc drivers que impulsaran la transformació delretail per fer front als nous reptes sorgits després de la covid-19.

Després de la presentació de les conclusions efectuada per Javier Alonso, i després de compartir un vídeo on responsables de grans empreses de retail valoraven el seu principal repte de cara a 2021, va tenir lloc una taula rodona on es va debatre sobre l’estat del sector.

La taula, introduïda per Marta Carrió, directora d’innovació i emprenedoria a Esade Creapolis, va comptar amb la participació de Ferran Blanch, Alexis Mavrommatis i Jaime Castelló, professors associats d’Esade i el mateix Javier Alonso. Entre d’altres temes es va destacar el paper de la tecnologia en els reptes a curt i mig termini, la necessitat d’una mentalitat i agilitat pròpia de startups i el desafiament d’impulsar projectes sostenibles, tal com exigeixen els consumidors.

Presentació ‘Reptes en Retail 2021’