Ens movem en un entorn on les fronteres no afecten el talent i on la internacionalització de les empreses les porta a establir estratègies que les ajudin a trobar els millors professionals per dur a terme els seus projectes de negoci allà on vagin. Sobre aquestes estratègies i els reptes que presenten va versar l’Esmorzar amb Talent celebrat el passat 18 de novembre a Barcelona, a l’hotel Condes de Barcelona, que va reunir a directius d’Agrupa Global Talent, Zanini, GBFoods, Eurofred, Girbau i Simon.
Entre diversos aspectes, es va tractar l’escassetat de talent adequat en uns certs mercats i la guerra existent entre companyies per a atreure-ho. Maite Piera, Talent & Corporate HR director de GBFoods, va explicar que la seva organització compta amb marques molt conegudes i líders en els seus respectius mercats, la qual cosa és un element de pes a l’hora d’atreure talent.
D’altra banda, Gloria Poal, Directora de Recursos Humans de Zanini, va compartir que en posar en marxa un nou projecte internacional solen confiar en socis locals de RH per a atreure talent. “Una bona elecció d’aquests socis és essencial ja que són els qui realitzaran la selecció de les primeres línies. Per tant, el primer que se’ls explica són la cultura i els valors de l’empresa”.
Lluís Jiménez, soci de Agrupa Global Talent, va aportar el següent: “La clau per a atreure talent a nivell internacional és una suma de variables que cal considerar, amb especial focus local, per a tenir èxit: començant per un bon employer banding, i un esforç local pel coneixement de la marca, presentar un projecte il·lusionant i motivador, adaptar els beneficis a les noves realitats (teletreball, sostenibilitat) sempre amb especial cura per les necessitats i best practices locals, i, tema d’especial rellevància, ampliant mires quant a la procedència dels candidats”.