Plataforma per la Llengua va presentar en primícia el segell de ‘Producte Lingüísticament Responsable’

Un centenar de participants van assistir el passat dimarts a la primera jornada de màrqueting en català organitzada per l’agència de màrqueting edeon.net, amb el patrocini de la Fundació puntCAT. Estudiants, professionals del sector, empresaris i amants de la llengua es van trobar a ESADECREAPOLIS, Sant Cugat del Vallès, per debatre sobre l’actual presència del català a les campanyes de màrqueting d’empreses del país.

La regidora de promoció econòmica de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, Sílvia Solanellas i del Doctor en màrqueting i fundador d’edeon.net, Lluís Feliu van donar el tret de sortida a una jornada que en tot moment es va posar l’accent en l’ús del català a l’empresa.

En format de mini ponències i diàlegs entre professionals, Miguel Centeno, Sponsorship Manager Marketing del diari SPORT i José Luis Blanco, ex atleta internacional i actual organitzador de curses atlètiques, van iniciar les ponències explicant com adapten les seves estratègies de màrqueting tenint en compte els seus clients finals. Per una banda, en José Luis Blanco va assegurar que “apliquen el sentit comú per apropar-se als seus públics”, mentre que en Miguel Centeno explicava com des del diari SPORT publiquen monogràfics i suplements a la carta, tenint en compte l’idioma predilecte dels seus clients.

Després d’aquest primer bloc de converses on també es va parlar de patrocinis, va arribar el torn d’en Marc Biosca, tècnic de l’àrea d’empresa i serveis de Plataforma per la Llengua, que va aprofitar per presentar en primícia el nou segell de Producte Lingüísticament Responsable, un segell que vol premiar les empreses que etiqueten en català, donant-los visibilitat i atorgant-lis un distintiu de qualitat que asseguri que l’empresa respecta la llei de l’etiquetatge català i treballa per la normalització de la llengua.

Després d’un recés de trenta minuts i encarant la part final de la Jornada, el director general d’Amat Immobiliaris, Guifré Homedes, i la directora de Màrqueting d’Agrofresc, Anna Rúbia, van conversar sobre les estratègies de màrqueting de les dues companyies. Concretament van explicar l’ús del català a les seves empreses, passant per la comunicació interna, l’etiquetatge, els informes sectorials… Les dues empreses van coincidir a dir que el seu idioma preferent sempre és el català i que intenten tractar-lo amb plena normalitat. “Prioritzem tota la comunicació en català perquè treballem a Catalunya, el nostre públic és el de Catalunya i la nostra llengua és el català”, va explicar Anna Rúbia, abans que en Guifré Homedes expliqués que a Amat Immobiliaris també creuen que tothom que viu a Catalunya entén el català, “és la llengua del país i per això apostem per iniciar totes les comunicacions en català”.

Al final de la primera Jornada de Màrqueting en Català es va fer entrega, a l’empresa gironina König, el Premi Tarannà 2019 per l’ús responsable del català en les seves campanyes de màrqueting. El premi, ideat per l’agència de comunicació i màrqueting edeon s’ha plantejat com un reconeixement empresarial avalat per estudiants, docents i professionals de màrqueting. Per aquesta primera edició els professionals de l’agència van fer una selecció de 20 empreses que treballessin amb el domini .cat, amb continguts en català, amb atenció en català… i després, amb docents i estudiants de l’escola universitària Mediterrani, centre adscrit a la Universitat de Girona, s’ha votat l’empresa guanyadora. Aquest guardó el va entregar el periodista i sots director del Món a RAC1, Jofre Llombart.

L'empresa König guanyadora del Premi Tarannà 2019