El Grup Parlem, associat a Sant Cugat Empresarial, valora de manera “molt positiva” la participació en el projecte Connectem Barcelona que l’Ajuntament de la capital catalana ha conclós després de més d’un any de treball en aquest programa d’inclusió digital. La teleoperadora hi ha contribuït a cobrir la necessitat de connectivitat de les 350 persones del barri de Trinitat Nova, que han participat en la prova per reduir la bretxa digital entre la població vulnerable. El pilot ha servit per constatar que, gràcies a aquests suports, els usuaris han millorat l’accés digital i les competències bàsiques, alhora que ha augmentat de manera sistemàtica l’ús dels dispositius electrònics per tasques educatives, laborals o de tràmits online. Un cop finalitzada la participació en aquesta experiència, el CEO de Parlem, Ernest Pérez-Mas, es mostra obert a continuar treballant amb altres projectes d’inclusió digital “perquè ningú es quedi enrere”. En concret, la teleoperadora ha aportat al pilot ordinadors portàtils, routers, connectivitat (contractes, SIMs de dades i bosses de dades) i capacitació per a un millor aprofitament tecnològic.
L’avaluació de Connectem Barcelona permetrà, ara, definir les polítiques digitals més adequades a desplegar properament per l’Ajuntament per abordar la bretxa en les seves tres grans dimensions: accés a dispositius digitals de qualitat, connectivitat i capacitació. Amb la implicació d’agents socials i territorials i la col·laboració publicoprivada i comunitària, la prova ha constatat que serà necessari implicar un ventall d’actors ampli i transversal per poder abordar un problema multidimensional i complex com la bretxa digital. En aquest sentit, Pérez-Mas recorda que Parlem, com a teleoperadora de proximitat, està compromesa amb tot el territori català i, per tant, “també amb Barcelona i les seves necessitats”. Alhora destaca que programes com aquest demostren que les noves tecnologies “han d’estar al servei de les persones, especialment, les més vulnerables”.