El 5G aplicat a la mobilitat autònoma, pot ser una solució innovadora i fiable per a una mobilitat de vehicles sense conductor més segura. Així ho demostra una prova pilot que s’ha fet aquest dilluns a Barcelona, liderada per Parlem, dins del projecte 5G Catalunya, que l’ha desenvolupat i validat. Aquesta tecnologia incorpora estàndards de comunicació sobre la xarxa mòbil 5G que faciliten la comunicació de diferents dispositius autònoms, dins el protocol V2X. Un vehicle monitoritzat rep en directe, i en imatges d’alta qualitat, la informació de les incidències que es trobarà en el seu recorregut, amb prou rapidesa per poder reaccionar i avançar-se al possible obstacle o risc. La simulació s’ha dut a terme gràcies a les aplicacions de reconeixement d’imatges impulsat d’AI i de comunicació vehicular que ha desenvolupat el centre d’investigació i2cat, sota la direcció de Parlem.

La finalitat de la presentació d’aquest dilluns, que s’ha fet a la platja del Somorrostro davant de l’Hospital del Mar, és potenciar la seguretat en la conducció i comprovar que la tecnologia 5G compleix amb els requisits mínims per possibilitar la conducció autònoma.

Aquesta simulació és el segon dels set casos d’ús que conformen el projecte 5G Catalunya, que va ser adjudicat per Red.es, entitat pública empresarial adscrita al Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital) a una UTE de vuit empreses liderada per Cellnex Telecom i el Grup Masmóvil, en què participen, juntament amb l’operadora Parlem Telecom, l’empresa especialitzada en realitat augmentada per a la indústria, Aumenta Solutions, l’enginyeria Atos, la consultora Nae, la tecnològica Lenovo i la start-up Nearby Computing –spin-off del Barcelona Supercomputing Center; amb el suport de la Fundació Mobile World Capital Barcelona.