Més de 30 docents d’escoles catalanes s’han reunit en un esdeveniment virtual organitzat per equips d’enginyeria d’HP per seguir animant a nenes i nens en l’àmbit tecnològic.
El Centre Internacional d’HP a Barcelona va organitzar aquest dilluns un esdeveniment virtual dirigit a més de 30 professors i professores de Secundària i Batxillerat de tot Catalunya amb l’objectiu de seguir fomentant les vocacions científico-tecnològiques entre els més joves.
L’esdeveniment, que va comptar amb la participació d’un grup d’enginyers i enginyeres del Centre Internacional d’HP a Barcelona, va servir perquè els docents rebessin formació, eines, solucions i trucs per ajudar-los a incentivar programes formatius als seus alumnes de cara al pròxim curs. Un cop finalitzada la formació, es va obrir un debat entre els participants per parlar sobre la situació del sector, així com compartir casos i exemples de bones pràctiques que han portat a terme per seguir impulsant aquest tipus d’iniciatives.
En un context com l’actual en què la digitalització està prenent un paper fonamental, és d’especial importància continuar fomentant programes que despertin l’interès dels més joves cap a les carreres relacionades amb la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM en les seves sigles en anglès). Segons dades del World Economic Forum, enguany es generaran més de dos milions de llocs de treball en les carreres tecnològiques, i aquest sector continuarà creixent fins a arribar als 7 milions l’any 2025.
Com a part del seu compromís per fomentar l’interès dels més joves per les vocacions STEM, durant tot l’any HP porta a terme diferents activitats com visites escolars, programes propis en col·laboració amb altres entitats per fomentar la inclusió del talent femení en el món laboral, programes de beques, concursos i iniciatives en les que molts dels empleats de la companyia s’involucren voluntàriament.
Una de les iniciatives més destacades de la companyia és la competició de programació HP CodeWars, que aquest any no va poder celebrar la seva sisena edició com a conseqüència de la Covid-19. L’objectiu d’aquesta competició és animar els joves estudiants a endinsar-se al món de la ciència i la tecnologia, i despertar el seu interès pels estudis STEM, especialment els relacionats amb la informàtica i les telecomunicacions. La dinàmica de la jornada és que equips d’estudiants de Secundària i Batxillerat competeixin entre ells per demostrar els seus coneixements en llenguatges de programació com Java, C ++ o Python, resolent problemes matemàtics.
Font: HP