grifolsEls beneficis de Grífols van augmentar durant el 2014 un 36,1% respecte l’any anterior, fins arribar als 470,3 milions d’euros, segons ha informat aquest dijous la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors.

Pel que fa els ingressos, van sumar 3.355,4 milions d’euros, un 22,4% més, incloent el negoci de diagnòstic transfusional adquirit a Novartis el gener de l’any passat. Per divisions, la Bioscience va ingressar 2.513 milions d’euros, un 2,6%; la Diagnòstic va ingressar 620 milions d’euros, un 375,7% més després de l’operació de fa un any i la divisió Hospital 94,8 milions d’euros, un 2,4% menys. D’altra banda, l’Ebitda va superar per primer cop els 1.000 milions d’euros, un 21,1% més.

L’adquisició d’aquesta unitat de diagnòstic transfusional ha modificat els pesos relatius de les divisions de Grífols, de manera la Divisió Bioscence representa el 74,9% de la facturació, la Divisió Diagnostic augmenta fins al 18,5% i la Divisió Hospital suposa el 2,8%.

L’Ebitda de Grífols, amb un creixement del 21,1%, s’ha situat en els 1.047,2 milions d’euros al 2014, i l’Ebitda ajustat, que no inclou les despeses no recurrents i relacionats amb adquisicions recents, va augmentar un 17,1%, fins als 1.074 milions d’euros, amb uns marges que representen el 31,2% i el 32% sobre els ingressos, respectivament. En quant als recursos destinats a I+D, van créixer un 46,6% de manera directa per accelerar els projectes en curs, segons la companyia.

El 93,4% de les vendes són fora de l’Estat

Grífols ha mantingut la seva activitat principal fora de l’Estat, on ha efectuat el 93,4% de les seves vendes fora de l’Estat. Els ingressos recurrents de la companyia (excloent Raw Materials i altres) en els mercats exteriors han augmentat un 21,7% en relació al 2013 i s’han situat en els 3.013,8 milions d’euros.

Així, la major activitat del grup s’ha concentrat als Estats Units, on Grífols ha obtingut el 60,9% dels ingressos. En concret, 2.042,7 milions d’euros, un 20,6% més que l’any passat. Aquesta xifra inclou els ingressos procedents de la unitat de diagnòstic adquirida a Novartis.

Pel que fa la Unió Europea, la progressió de les vendes en el tercer i quart trimestre ha confirmat la recuperació prevista dels ingressos en termes comparables. Els ingressos van créixer un 19,1%, fins als 662,8 milions d’euros en un mercat que representa el 19,8% del total. A la resta del món, els ingressos han representat el 15,5%, fins als 522,8 milions d’euros, un 22,8% més.

Un dels objectius de Grífols, a banda de potenciar la les tres divisions en les què opera, és augmentar la presència en noves zones geogràfiques amb potencial de creixement. Per a Grífols, algunes zones emergents ofereixen un “potencial enorme de creixement·, en referència al mercat xinès i a la regió de l’Orient Mitjà, en què la companyia ha començat a obrir-se mercat a través de la seva oficina de Dubai. A més, des de principis d’aquest any, la companyia compta amb presència comercial directa a l’Índia i a Taiwan.

Font: Via Empresa