El passat dissabte 5 d’abril, l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat va donar inici a la celebració del seu 35è aniversari amb un concert especial al vestíbul del Teatre-Auditori de Sant Cugat. En aquest esdeveniment, un conjunt format per 22 cordes —una cantant i cinc instruments (dos violins, una viola, un violoncel i un contrabaix)— va oferir un repertori variat que va incloure peces emblemàtiques com “You are the sunshine of my life” de Stevie Wonder i “Summertime” de George Gershwin.
L’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, va aprofitar l’ocasió per destacar el paper fonamental de l’Orquestra Simfònica com una de les formacions musicals més consolidades i reconegudes del país, agraint a l’exalcalde Joan Aymerich la seva aposta per impulsar aquest projecte cultural. Tant Aymerich com l’exalcaldessa Mercè Conesa, presents a l’acte, van rebre un gravat realitzat per l’artista Adolf, com a record de la seva contribució.
Flora Puntós, presidenta de la Fundació Privada Música Simfònica i de Cambra, va compartir dades destacades sobre la trajectòria de l’Orquestra, que ha realitzat un total de 834 concerts, a més de superar els 1.000 si incloem els concerts de cambra i els de l’Orquestra Simfònica Juvenil de Catalunya. Puntós va recordar també iniciatives com “Apropa Cultura”, una experiència immersiva que combina musicoteràpia amb els assaigs de l’Orquestra, i el cicle de conferències “Parlem de”, que ofereix una visió en profunditat de les obres interpretades.
Un dels moments més emocionants de l’acte va ser el recordatori del primer concert de l’Orquestra, celebrat el 30 de juny de 1990, dins la Festa Major de Sant Cugat. Puntós va expressar amb orgull el treball de tot l’equip i va ressaltar el compromís de l’Orquestra amb la ciutat.
Finalment, el director artístic de l’Orquestra Simfònica, Josep Ferré, va elogiar la tasca de Salvador Brotons, director titular de la formació, destacant la seva triple faceta de director, compositor i programador. Brotons va presentar la nova temporada, que inclou una selecció vibrants i diverses obres de grans mestres com Haydn, Beethoven i Brahms, així com compositors moderns com Ravel, Bartók i Prokófiev. Una de les novetats més esperades és la col·laboració amb la Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona, amb la interpretació del poema simfònic per a cobla i orquestra de J.M. Ruera. També es podrà gaudir de la interpretació de la Novena Simfonia de Beethoven, que es farà no només a Sant Cugat, sinó també a altres ciutats com Vilassar, Lleida, Viladecans, Manresa i Barcelona (Palau de la Música).
A l’acte, que va estar presentat per la periodista Júlia Ventura, també van assistir autoritats locals com Bernat Picornell, tinent d’alcalde de Sant Cugat, Núria Escamilla, regidora de Cultura, i Juanjo Cortés, president de l’EMD de Valldoreix, entre d’altres. L’acte va culminar amb una fotografia conjunta de tots els assistents, capturant l’esperit de celebració d’aquests 35 anys de música i cultura a Sant Cugat.