La primera gala a Espanya dedicada a la transició dels esportistes d’elit tindrà lloc el 22 d’octubre i reunirà esportistes d’alt nivell, directius i referents empresarials per abordar els reptes que arriben després de la competició.
El pròxim 22 d’octubre, el CAR de Sant Cugat del Vallès reunirà esportistes d’elit i representants del món empresarial per posar sobre la taula una qüestió que sovint queda fora del focus: què passa quan acaba la carrera esportiva. Ho farà en el marc de Gala Alma | L’esportista després de l’elit, la primera gala a Espanya dedicada específicament a la transició dels esportistes d’elit.
EDEON, agència de comunicació vinculada a Sant Cugat Empresarial, és coorganitzadora de la iniciativa, que vol obrir una conversa sobre els reptes emocionals, financers i laborals que afronten els esportistes quan deixen enrere la competició i han de construir una nova etapa personal i professional.
La presència ja confirmada d’esportistes olímpics i d’alt rendiment, directius i referents empresarials reflecteix l’interès que desperta una conversa que connecta dos mons amb molt per compartir. La disciplina, la gestió de la pressió, la constància, l’adaptació i el treball en equip són algunes de les capacitats desenvolupades durant els anys d’alt rendiment que també poden aportar valor en l’àmbit professional.
La primera edició prendrà com a fil conductor la gimnàstica rítmica, amb la participació d’Almudena Cid, una de les grans referents d’aquesta disciplina a Espanya, i Nerea Extremera, gimnasta en actiu. Les seves experiències permetran abordar la transició des de dues perspectives diferents: la d’una esportista que ja ha iniciat una nova etapa després de la competició i la d’una altra que encara està en actiu i comença a mirar cap al futur.
La gala inclourà també un reconeixement a una trajectòria esportiva pionera, una manera de retre homenatge a les persones que van obrir camí en l’esport i el llegat de les quals ha contribuït a fer avançar les generacions posteriors.
En aquest context, els socis de Sant Cugat Empresarial encara poden donar suport al projecte com a micropatrocinadors, amb aportacions de 500 euros. Aquesta fórmula permet sumar-se a una iniciativa que vol afavorir les connexions entre el talent esportiu i el teixit empresarial, i contribuir a donar visibilitat a una realitat que mereix més atenció.
Les empreses interessades a conèixer les opcions de col·laboració poden contactar amb Marlene Mevong, fundadora de Gala Alma, a través del correu electrònic info@galaalma.com.

