L’empresa associada Roche ha consolidat el seu compromís amb la investigació clínica a Espanya impulsant durant el 2025 un total de 283 assaigs clínics sobre 76 noves molècules, amb la participació de 8.584 pacients, 950 investigadors i 178 centres sanitaris d’arreu de l’Estat.

Les dades s’han fet públiques amb motiu del Dia Internacional de l’Assaig Clínic, celebrat el passat 20 de maig, i reflecteixen l’aposta estratègica de la companyia per la recerca biomèdica i la innovació en salut. Durant el darrer any, Roche Farma va destinar 57 milions d’euros a investigació clínica a Espanya.

Mariluz Amador, directora del Departament Mèdic de Roche Farma Espanya, ha destacat que “els assaigs clínics no només permeten investigar i desenvolupar medicaments innovadors, sinó que també faciliten l’accés primerenc a la innovació, impulsen el coneixement científic i contribueixen a millorar l’eficiència del sistema sanitari”.

Actualment, Espanya es manté com el tercer país del món en nombre d’estudis i pacients reclutats dins del grup Roche, només per darrere dels Estats Units i la Xina. Aquest posicionament respon, entre altres factors, a l’alta qualificació dels professionals sanitaris, la qualitat del sistema de salut i el compromís institucional amb la investigació clínica.

Els esforços de recerca de Roche se centren especialment en àrees amb importants necessitats terapèutiques com l’oncologia, l’hematologia, les neurociències, la immunologia, l’oftalmologia, les malalties infeccioses i el cardiometabolisme.

La companyia també disposa de la plataforma digital específica d’assaigs clínics, que ofereix informació divulgativa tant per a pacients com per a professionals sanitaris, incloent estudis en curs, criteris de participació i resultats de recerca explicats de manera accessible.

A més, Roche Farma s’ha sumat enguany a la campanya “+Ensayos”, impulsada per Farmaindustria conjuntament amb altres companyies innovadores, amb l’objectiu de conscienciar sobre la importància de mantenir Espanya com un referent internacional en investigació clínica.