L’empresa, associada a Sant Cugat Empresarial, obre oficina pròpia a Lisboa després de disset anys d’experiència en mobilitat elèctrica als Països Baixos i més de 1.000 conductors d’empresa amb vehicles elèctrics a Espanya.

Mobility Service inicia la seva activitat a Portugal, el tercer mercat en què opera la companyia després dels Països Baixos i Espanya. L’empresa, especialitzada en renting de vehicles 100% elèctrics, trasllada al mercat portuguès una proposta basada en dos eixos: una oferta exclusivament de vehicles elèctrics i un procés de contractació i gestió íntegrament digital.

Amb disset anys d’experiència en renting elèctric als Països Baixos i més de 1.000 conductors d’empresa amb vehicles elèctrics a Espanya, on la companyia opera des de finals de 2021 sota la marca EV-Renting.com, Mobility Service amplia ara la seva activitat al mercat portuguès amb oficina pròpia a Lisboa.

Una proposta centrada en la mobilitat elèctrica

Fundada el 2009, Mobility Service va ser una de les primeres empreses especialitzades en renting de vehicles elèctrics. La companyia ha mantingut des dels seus inicis una aposta específica per la mobilitat elèctrica i actualment concentra la seva activitat en tres mercats del sud d’Europa.

La seva proposta es diferencia per un enfocament exclusiu en vehicles 100% elèctrics, sense vehicles de gasolina, dièsel ni híbrids, i per un procés digital que cobreix totes les fases de la relació amb el client, des de la primera orientació fins a la posvenda.

A través de la plataforma EV-Renting.com, desenvolupada íntegrament per Mobility Service, els conductors d’empresa poden consultar, comparar i configurar vehicles elèctrics, calcular la quota de renting i formalitzar la comanda. La digitalització s’estén també a la gestió posterior del contracte, les consultes relacionades amb la recàrrega, el manteniment, la gestió de sinistres i la devolució del vehicle.

Aquest model permet a la companyia mantenir una estructura de costos ajustada i reduir els terminis de gestió, aspectes especialment rellevants en un mercat de mobilitat elèctrica que continua en procés de consolidació.

Experiència internacional i coneixement del mercat portuguès

L’arribada a Portugal es reforça amb l’obertura d’una oficina pròpia a Lisboa, que estarà dirigida per un equip de tres persones: Paul Harms, CEO de Mobility Service Group; José d’Almeida, Customer Experience Manager i antic professional d’Athlon Portugal; i Marçal Mercadé, CFO de Mobility Service South Europe.

La composició de l’equip combina l’experiència de la companyia en els mercats neerlandès i espanyol amb un coneixement específic del sector portuguès del renting.

Segons explica Paul Harms, CEO de Mobility Service Group, la companyia aposta per oferir tant vehicles elèctrics nous com una selecció de vehicles reacondicionats. Aquests últims provenen de la seva flota als Països Baixos, fet que permet a Mobility Service disposar d’un coneixement directe sobre el seu historial d’ús.

Per la seva banda, José d’Almeida, responsable de Customer Experience a Portugal, destaca que les empreses portugueses mostren un interès creixent per electrificar les seves flotes, però encara es troben amb qüestions pràctiques relacionades amb l’autonomia, la recàrrega, la fiscalitat o el cost total de propietat dels vehicles elèctrics.

Portugal accelera l’electrificació del mercat

L’entrada de Mobility Service a Portugal coincideix amb un moment d’intens creixement de la mobilitat elèctrica al país. Durant el primer semestre de 2026, els vehicles 100% elèctrics van representar el 25,3% de les matriculacions de turismes nous a Portugal, davant del 20,2% del mateix període de l’any anterior. Les matriculacions de vehicles elèctrics van créixer prop d’un 39%.

La quota portuguesa se situa per sobre de la registrada a Espanya, del 9,8%, mentre que als Països Baixos, un dels mercats europeus més avançats en electrificació, la penetració dels vehicles elèctrics s’acosta al 40% dins del mercat del renting.

Amb aquesta evolució, Portugal es consolida com un dels mercats del sud d’Europa amb una major penetració del vehicle elèctric, en un context en què les empreses afronten el repte d’electrificar les seves flotes i adaptar els seus models de mobilitat.

L’expansió a Portugal representa així el tercer pas de Mobility Service en la seva estratègia de creixement internacional, amb una proposta que manté els dos principis que defineixen el seu model: 100% elèctric i 100% online.

Mobility Service inicia la seva activitat a Portugal amb una proposta de renting 100% elèctric i 100% online