Eurofragance, empresa creadora de fragàncies, ha renovat en la seva Creative Center de Barcelona, l’Àrea d’Avaluació de fragàncies per potenciar la Home Fragrance Unit, un equip de professionals multidisciplinar enfocat en el desenvolupament i innovació de fragàncies per al creixent mercat de l’ambientació i per a la cura de la llar.

Aquesta nova Àrea d’Avaluació tanca la primera fase d’harmonització que Eurofragance ha realitzat en els últims anys per equiparar les condicions de test en els diferents centres creatius de Singapur, Dubai i Barcelona. Com a empresa global, Eurofragance treballa projectes entre diferents centres, coordinant perfumistes, FDM i tècnics a nivell global. Tots els centres disposen de zones d’avaluació equivalents, amb els mateixos protocols i criteris homogenis de treball, obtenint, per tant, resultats comparatius i compartits.

Per a Laurent Mercier, C.E.O, “és un nou impuls a l’estratègia global de l’empresa i una peça clau en la innovació i el desenvolupament de noves solucions perfumades per als segments d’Air Care i Home Care. Un suport fonamental per al departament de R & D, i la nostra línia de recerca de fragàncies encapsulades, EuroCaps“.

L’Àrea d’Avaluació de la seu de Barcelona consta de 240m2 distribuïts en 4 zones diferenciades; CABINES olfactives, amb un total de 10 cabines, 4 grans, amb dimensions equivalents a les habitacions d’una llar estàndard, i 6 petites per realitzar test comparatius. Totes les fragàncies d’Air Care són testades en aquesta zona seguint rigorosos criteris d’avaluació, de control de performance i de la seva durada. Dolors Costa, Creative Center Manager, detalla la importància dels materials utilitzats en la construcció de les cabines, de màxima qualitat i mínima porositat, assegurant una òptima avaluació de la fragància i una perfecta neteja entre tests. El control de temperatura i humitat dels diferents espais també està sistematitzat. El seu sistema de neteja ràpida, mitjançant un mètode d’extracció extern de 100 renovacions d’aire per hora, evita la contaminació creuada entre les fragàncies que es testen.

ZONA DE TEST INDIVIDUAL d’avaluació sensorial amb sala annexa per dur a terme Focus Group.

ZONA DE PERSONAL CARE ofereix 6 punts contigus d’avaluació sistemàtica, i, finalment, la ZONA DE LAUNDRY CARE amb 6 rentadores i 4 assecadores a més d’una àrea d’assecat lliure. Així mateix, integra una Linitest que permet simular rentats simultanis i possibilita comparar diferents propostes a la nota de sortida de la rentadora. Per a Carlos Llorca, Director de R & D, la nova Àrea d’Avaluació és la prova de l’aposta total de Eurofragance pel desenvolupament tècnic en els diferents segments, i amb resultats d’èxit actualment al mercat, com Eurocaps-M per suavitzants, EuroCaps- S per detergent en pols i la nova solució de malodor counteraction (EURO-MC) a punt de presentar-se a nivell global.

Una estratègia d’inversió avalada pel consell de direcció, que va acudir en ple a inaugurar la nova zona: Santiago Sabatés Mas, Maria Jesús Sabatés Mas, Laurent Mercier, Esteban Farrero, Miguel Herrera-Laso, Jaime Grego-Mayor, Albert Garrofé. De la mà de Carlos Serrano, Sènior Fragrance Development Manager i Consol Pérez, Fragrance Development Manager, els membres del consell van conèixer les 4 zones de les noves instal·lacions a Barcelona.