Corrochano ha intervingut aquest dijous en la trobada digital organitzada per Sant Cugat Empresarial, per analitzar la reactivació de les operacions després de la Covid-19.

La directora de l’Aeroport de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona- El Prat, ha començat la seva intervenció posant èmfasi en la crisi sense precedents que ha patit la indústria aeronàutica, com a conseqüència de la Covid-19. ‘En el darrers anys havíem patit la crisi de l’11-S, molt focalitzada en l’àmbit de la seguretat; la crisi financera de l’any 2008, on vàrem tenir el volum més baix de passatgers; però cap comparable a la crisi que estem vivint actualment, on durant els mesos d’abril i maig hem tingut un 99% menys de passatgers, i un 95% menys d’operacions’. Corrochano ha exposat que durant aquests mesos l’Aeroport ha tingut que adaptar-se a la nova situació, i decidir en quina àrea operar per seguir donant servei als diferents vols de càrrega associats al material sanitari, i vols de repatriació. La directora també s’ha fet ressò de la reactivació de les operacions aquest proper cap de setmana, i no pas l’1 de juliol, com estava previst en un primer moment, assenyalant que la instal·lació aeroportuària ja té l’operativa preparada.

Motor econòmic

Corrochano també ha afirmat que la infraestructura és un motor econòmic del país, i ho ha fet amb dades representatives de l’aeroport prèvies a la Covid-19, amb 39.000 treballadors directes i 110.000 treballadors indirectes, que representa el 8% del PIB de la província de Barcelona, i un 6% del PIB català. ‘L’Aeroport és un motor econòmic, i per tant és molt important la reactivació del mateix, no només com a infraestructura, sinó com a catalitzador de l’economia’. La directora de l’Aeroport del Prat ha desgranat que el pla de recuperació econòmica, passa per intentar mantenir la confiança del consumidor. ‘Hem de transmetre un missatge de seguretat a tots els passatgers de que Barcelona és una destinació segura. Tan importants són les mesures de seguretat que prengui l’aeroport, com la d’altres actors, com poden ser hotels, transport públic, monuments o la platja’.

Ajuda a les companyies aèries

Corrochano també ha anunciat ajudes a les companyies aèries per a la reactivació econòmica, amb l’aprovació aquesta setmana d’unes bonificacions enfocades a l’avió, independentment del nombre de passatgers, i unes bonificacions als arrendaments dels locals.

Futur de l’Aeroport  

Finalment, la directora ha exposat la limitació de pistes de l’Aeroport del Part, i la necessitat de capacitat de la infraestructura per frenar la seva saturació. En aquest sentit ha parlat de la importància de la construcció de la terminal satèl·lit a la T1, les obres de la qual estaven previstes que finalitzessin l’any 2026, però la crisi sanitària pot fer que aquestes s’endarrereixin, segons ha explicat la seva directora.

Per la seva part, el president de Sant Cugat Empresarial, Joan Franquesa, ha agraït la presència de la directora de l’Aeroport del Prat a la nova edició de ‘Diàlegs- Tribuna Sant Cugat Empresarial’, en la que ha estat la primera intervenció de Corrochano després de la crisi sanitària, i de que s’hagi anunciat la reactivació de les operacions aèries.

L’acte també ha comptat amb la presència del Conseller de Territori i Sostenibilitat del Govern de la Generalitat, Damià Calvet, que ha assenyalat que ‘aquest desconfinament gradual ens ha de portar a la nova normalitat, pensant en una reactivació econòmica del país, que ha d’anar lligada a l’Agenda verda’. En aquest sentit, Calvet ha afirmat que les expectatives de reactivació són més favorables que fa unes setmanes. ‘L’espai Schengen, és un espai en el que podem tenir una base per a la recuperació, i Barcelona està molt ben posicionada, ja que és un dels aeroports més ben connectats de tot Europa’ .

Per la seva part, la Tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sant Cugat, Elena Vila, ha afirmat que ‘Sant Cugat és una ciutat molt ben connectada, i les infraestructures i el talent són claus per a la competitivitat de la ciutat i el territori’. En aquesta línia, Vila ha anunciat que un dels grans projectes de ciutat amb els quals treballa el consistori, és la construcció ‘d’una central d’autobusos que sigui un punt directe del Vallès amb l’Aeroport’.