“A partir dels 30, és impossible encertar en com fer-ho a Internet”, ha admès sense complexos Antonio González-Barros (Palamós, 1961). Ha estat el convidat aquest divendres del fòrum empresarial Santcugatribuna. González-Barros, malgrat superar els 50, presideix el grup Intercom, que ha incubat grans potències d’Internet i que factura 88 milions d’euros. Ha desgranat com fer-ho en un context econòmic canviant, inestable, però sobretot amb futur desconegut.
En una economia on la xarxa s’està imposant, “és molt difícil encertar”, ha dit l’empresari. “I conforme menys cabell té el directiu, més distanciat està de la realitat”, ha subratllat. Cal apostar, doncs, per renovar coneixement, mantenir-se constant, ser permeable i actuar amb valors ètics.
El president d’Intercom ha compartit la seva fórmula amb els assistents del fòrum: “S’ha d’aprendre, desaprendre i tornar a aprendre”, ha recordat. Creu que bona part dels actors empresarials del país s’han mantingut fixos en els seus “patrons i paradigmes per solucionar les coses”, quelcom que considera incompatible amb un entorn econòmic canviant.
Per canviar-ho, el sistema d’ensenyament hauria de ser més pragmàtic, amb major presència de continguts per parlar en públic, per interactuar amb altres persones i per saber escoltar. “És vital per la vida expressar-se en públic”, ha destacat.
Font: Via Empresa