Es tracta d’un programa de col·laboració entre ciutats europees per avançar cap a la transició verda i digital.

La candidatura santcugatenca ha estat impulsada conjuntament per l’Ajuntament i Sant Cugat Empresarial.

Aquest dimecres s’ha celebrat en sessió ordinària la darrera Junta Directiva del curs de Sant Cugat Empresarial. En aquesta ocasió, la reunió s’ha celebrat a les instal·lacions de l’empresa associada Masia Can Ametller.

Durant la mateixa, els membres de la Junta Directiva han mostrat la seva satisfacció per la participació de Sant Cugat a l’Intelligent Cities Challenge 2023-2025, un programa de la Comissió Europea que persegueix la col·laboració entre ciutats europees per avançar cap a la transició verda i digital, i que permetrà situar a Sant Cugat com a referent europeu de les ciutats intel·ligents. “Aquesta era una oportunitat que no podíem deixar passar”. Segons Jaume Vives, president de Sant Cugat Empresarial, l’associació “representa a un teixit empresarial amb un fort component tecnològic, innovador i pioner, i aquest programa ens permetrà compartir els reptes de futur sostenibles i digitals, amb les empreses del territori i les ciutats intel·ligents europees”.

La candidatura santcugatenca, impulsada conjuntament per l’Ajuntament i Sant Cugat Empresarial, disposa ara de dos anys per crear una estratègia d’impacte i desenvolupar solucions innovadores, en col·laboració amb altres ciutats europees, que mantinguin Sant Cugat a l’avantguarda de la transició verda i digital.

El programa ICC ajudarà les ciutats a aprofitar el poder de les tecnologies d’avantguarda, alhora que millorarà la seva competitivitat econòmica, la seva resiliència social i la qualitat de vida dels seus ciutadans. Els responsables dels programes de cadascuna de les ciutats rebran, per part de l’ICC, una orientació personalitzada d’alta qualitat, suport d’experts, accés a xarxes d’assessorament i eines de creació de capacitats, per apropar la ciutat a la transició verda i digital.

La Comissió Europea selecciona Sant Cugat del Vallès per al Intelligent Cities Challenge 2023-25

El tinent d’alcalde de Relacions Institucionals, Bon Govern i Ciutat Digital, Jordi Puigneró, ha mostrat la seva satisfacció per la participació de Sant Cugat en una nova edició de l’ICC. Segons Puigneró: “Sant Cugat és una ciutat de referència en polítiques digitals. Ja fa gairebé 15 anys que l’Ajuntament va posar en marxa el projecte Smart City Sant Cugat. Des d’aleshores hem estat referència en l’aplicació de la tecnologia en la gestió pública, per millorar els serveis i fer-los més sostenibles econòmicament i mediambientalment. El Govern actual de la ciutat vol situar, novament, la transformació digital entre les seves màximes prioritats, per això hem creat un tinença d’alcaldia de Ciutat Digital. Participar en l’ICC és un excel·lent impuls i un bon començament per tot el que volem desenvolupar en aquest mandat en l’àmbit de les polítiques digitals”.

Segons el regidor d’Empresa, Innovació i Internacionalització i d’Energia, Albert Salarich: “formar part i participar del programa europeu de Ciutats Intel·ligents (ICC) és per a nosaltres un orgull i al mateix temps una oportunitat per avançar en la transició digital i verda, la qual té un impacte directe sobre el teixit empresarial de la ciutat. Tenim una llarga trajectòria de projectes creats a partir d’aliances publico-privades amb els diferents agents del territori. Ara és el moment d’impulsar l’establiment d’aliances internacionals amb ciutats líders per compartir projectes de mobilitat, sostenibilitat, energia, entre d’altres. Compartir els reptes de futur amb les ciutats intel·ligents europees ens posicionarà com a referent europeu i pol d’atracció per a empreses i talent internacional”.