Noel Alimentària, una de les principals empreses espanyoles d’elaborats carnics i amb una important presència en el mercat exterior, està immersa en un procés de canvi cultural en l’àmbit de la transformació digital. L’empresa és pionera i precursora a nivell mundial en la implantació d’Oracle JD Edwards UX One, un dels últims avenços en la millora de l’experiència d’ús per part dels usuaris d’aquest ERP, sistema de gestió informàtic construït per la companyia Oracle, especialitzada en el desenvolupament de solucions tecnològiques en el núvol i locals.
Aquest sistema ofereix una experiència d’ús innovadora que permet als usuaris realitzar el seu treball de manera més eficient, utilitzant un paradigma de disseny: Alert-Analyze-Act. Mitjançant UX One, l’usuari del ERP JD Edwards rep notificacions automàtiques quan una situació requereix la seva atenció (Alerta), proporcionant dades en temps real (Anàlisi), per a una millor presa de decisions (Acció). Quan es requereix d’una acció, UX One facilita una ruta directa a l’aplicació necessària.
Amb solucions basades en rols de treball i en opcions de personalització per a l’usuari final, UX One ajuda a transformar l’experiència dels usuaris i els permet optimitzar les seves tasques diàries d’una forma més fàcil i productiva. Per a la implantació de UX One, s’incorpora al projecte el concepte d’usuari “Citizen Developer”; es tracta d’usuaris de negoci, digitalment avançats, i no necessàriament personal tècnic d’IT, que poden crear solucions finals utilitzant les eines de configuració i de personalització que aporta UX One, sense necessitat de dur a terme adaptacions mitjançant programació per part de consultors experts . Per exemple: la generació d’alertes automàtiques per a l’anticipació de caducitat de lots de producció dirigides a l’usuari responsable d’aquesta gestió, crear-se un formulari a mida amb dades de dos o més pantalles estàndard de l’JD Edwards, etc.
Noel Alimentària protagonista al Collaborate 18
El passat mes d’abril, Noel Alimentària va participar en el congrés Collaborate 18, celebrat a Las Vegas (EUA), al costat de Qualita Solutions & Consulting, el seu partner de confiança implantador de solucions Oracle. Es tracta d’una trobada internacional del Fòrum de Tecnologia i Aplicacions de la Comunitat Oracle, que se celebra amb una periodicitat anual, el qual compta amb més de 6.000 assistents i 1.200 sessions formatives impartides per clients, Oracle i altres proveïdors, emmarcat dins d’un espai d’exhibició permanent durant tot l’esdeveniment. És una oportunitat única per accedir a novetats de producte, estrènyer llaços amb partners, col·laboradors i empreses en un entorn on prima la innovació i l’avantguarda tecnològica.
El CIO de Noel, Joan Puigdemont, i el CPO de Qualita, Marc Solà, van compartir amb l’audiència la metodologia aplicada i l’equip necessari, així com alguns exemples d’ús real. Puigdemont destaca que “l’experiència viscuda ha permès crear una ponència única al marc del Collaborate 18, permetent explicar, pas a pas, el procés requerit per a aquesta transformació i les enormes prestacions i avantatges que aporta a l’usuari final el nou JD Edwards UX One. Són molt pocs els que poden plantejar un model testat i validat per superar el repte que suposa per a qualsevol organització al adaptar-se al nou paradigma digital “.
Sobre Noel Alimentària
Noel Alimentària, ubicada a Sant Joan les Fonts (La Garrotxa), és una empresa familiar de quarta generació especialitzada en la producció i distribució de pernil cuit i serrà, embotits, carnics fresques i plats preparats, tant per al mercat nacional com per a l’internacional. Amb una facturació de 256 milions d’euros el 2017, amb 1.160 treballadors i 11 plantes productives, s’ha convertit en una de les principals empreses espanyoles d’elaborats carnics. Present en la totalitat de la gran distribució i amb activitat a més de 60 països, el repte de la companyia passa ara per mantenir la seva aposta per la innovació i seguir guanyant presència tant en el mercat nacional com en el mercat exterior.
Sobre Qualita
Qualita és un reconegut Oracle Gold Partner fundat a Barcelona fa més de deu anys. En aquest temps ha construït una àmplia cartera de clients, que es fonamenta en el valor afegit i la cultura enfocada a resultats que l’empresa aporta en totes les seves relacions comercials. Per sobre de tot, Qualita s’enorgulleix de ser una organització en la qual prevalen les persones, la creació de confiança, la promoció de l’excel·lència i el foment del talent emergent. El cas presentat al Collaborate 2018 amb Noel Alimentària, fomenta i promou que cadascuna de les col·laboracions de Qualita amb els seus clients o partners multipliqui l’abast i la difusió d’aquests valors, aportant solucions innovadores com UX One d’Oracle, que resolen els reptes que han d’afrontar els seus clients en un entorn digital cada vegada més dinàmic i complex.