La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) tindrà presència destacada al 4 Years From Now (4YFN), la fira d’empreses emergents que se celebra del 3 al 6 de març dins del Mobile World Congress de Barcelona (MWC). Amb un estand propi (8.1C42), la UAB exhibirà el seu potencial innovador a través de 3 spin-offs, 7 start-ups d’alumni, 9 projectes emprenedors i 20 grups de recerca amb tecnologies del sector mòbil i digital.

L’aposta per l’emprenedoria i la innovació

Un any més, la UAB reafirma el seu compromís amb l’emprenedoria i la transferència de coneixement, oferint visibilitat a iniciatives sorgides d’estudiants, investigadors i alumni. L’estand servirà com a plataforma per a empreses emergents i projectes innovadors en àmbits com la biotecnologia, la intel·ligència artificial, la nanotecnologia o la digitalització.

Empreses derivades (spin-offs) destacades:

  • BioEclosion: desenvolupament de dispositius de diagnòstic basats en biosensors avançats.
  • Distinkt: tecnologia de tintes fluorescents de seguretat per combatre la falsificació.
  • Nanoligent: teràpies contra el càncer basades en nanotecnologia.

Projectes emprenedors innovadors:

  • BrainMapp: software per millorar la precisió en neurocirurgia.
  • Lainapp: assistent intel·ligent per a festivals musicals.
  • Terap.ia: anàlisi de dades per accelerar el desenvolupament de teràpies avançades.
  • Urban Metrics: eines d’anàlisi de dades per a la planificació urbana.
  • Lopako: suport tecnològic per a cuidadors de persones amb Alzheimer.
  • Regemed: dispositiu innovador per a la regeneració ràpida de la pell amb solucions personalitzades.
  • Replantegem: transformació d’espais urbans amb infraestructura verda i participació ciutadana.
  • UNImate: aplicació per connectar estudiants amb activitats, associacions i esdeveniments universitaris.

Start-ups d’alumni participants:

  • Ou.style: moda i tecnologia per a esdeveniments.
  • M.IA: anàlisi de dades per a la presa de decisions empresarials.
  • LexDoka: tecnologia de gestió automatitzada de documents legals per a empreses.
  • GlassMusic: realitat mixta aplicada a l’experiència musical.
  • Mathew: intel·ligència artificial aplicada a l’educació i la formació.
  • Placenet: solució digital per a continguts i comunicacions contextualitzats segons la ubicació.
  • NFT Price Floor: plataforma d’anàlisi de mercats NFT per a usuaris minoristes.

A més, el Parc de Recerca UAB, juntament amb diversos grups de recerca i institucions acadèmiques, també hi seran presents per donar a conèixer les tecnologies i innovacions sorgides de la Universitat.

Compromís amb l’impuls d’empreses innovadores

La UAB reafirma la seva vocació emprenedora a través del programa Emprèn UAB, que ofereix assessorament especialitzat a estudiants i investigadors amb idees de negoci. Des del 2009, la Universitat ha contribuït a la creació de més de 31 start-ups i spin-offs, consolidant-se com un motor d’innovació i transferència de coneixement.

La UAB participa al 4YFN mostrant el seu potencial emprenedor i tecnològic