La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) tindrà presència destacada al 4 Years From Now (4YFN), la fira d’empreses emergents que se celebra del 3 al 6 de març dins del Mobile World Congress de Barcelona (MWC). Amb un estand propi (8.1C42), la UAB exhibirà el seu potencial innovador a través de 3 spin-offs, 7 start-ups d’alumni, 9 projectes emprenedors i 20 grups de recerca amb tecnologies del sector mòbil i digital.
L’aposta per l’emprenedoria i la innovació
Un any més, la UAB reafirma el seu compromís amb l’emprenedoria i la transferència de coneixement, oferint visibilitat a iniciatives sorgides d’estudiants, investigadors i alumni. L’estand servirà com a plataforma per a empreses emergents i projectes innovadors en àmbits com la biotecnologia, la intel·ligència artificial, la nanotecnologia o la digitalització.
Empreses derivades (spin-offs) destacades:
- BioEclosion: desenvolupament de dispositius de diagnòstic basats en biosensors avançats.
- Distinkt: tecnologia de tintes fluorescents de seguretat per combatre la falsificació.
- Nanoligent: teràpies contra el càncer basades en nanotecnologia.
Projectes emprenedors innovadors:
- BrainMapp: software per millorar la precisió en neurocirurgia.
- Lainapp: assistent intel·ligent per a festivals musicals.
- Terap.ia: anàlisi de dades per accelerar el desenvolupament de teràpies avançades.
- Urban Metrics: eines d’anàlisi de dades per a la planificació urbana.
- Lopako: suport tecnològic per a cuidadors de persones amb Alzheimer.
- Regemed: dispositiu innovador per a la regeneració ràpida de la pell amb solucions personalitzades.
- Replantegem: transformació d’espais urbans amb infraestructura verda i participació ciutadana.
- UNImate: aplicació per connectar estudiants amb activitats, associacions i esdeveniments universitaris.
Start-ups d’alumni participants:
- Ou.style: moda i tecnologia per a esdeveniments.
- M.IA: anàlisi de dades per a la presa de decisions empresarials.
- LexDoka: tecnologia de gestió automatitzada de documents legals per a empreses.
- GlassMusic: realitat mixta aplicada a l’experiència musical.
- Mathew: intel·ligència artificial aplicada a l’educació i la formació.
- Placenet: solució digital per a continguts i comunicacions contextualitzats segons la ubicació.
- NFT Price Floor: plataforma d’anàlisi de mercats NFT per a usuaris minoristes.
A més, el Parc de Recerca UAB, juntament amb diversos grups de recerca i institucions acadèmiques, també hi seran presents per donar a conèixer les tecnologies i innovacions sorgides de la Universitat.
Compromís amb l’impuls d’empreses innovadores
La UAB reafirma la seva vocació emprenedora a través del programa Emprèn UAB, que ofereix assessorament especialitzat a estudiants i investigadors amb idees de negoci. Des del 2009, la Universitat ha contribuït a la creació de més de 31 start-ups i spin-offs, consolidant-se com un motor d’innovació i transferència de coneixement.