Aquest dimecres Sant Cugat Empresarial ha organitzat una nova trobada digital, que ha comptat amb la presència de la CEO de la companyia ToGrowfy, Argelia Garcia, que ha analitzat com la transformació digital obliga a les empreses a mantenir els models de negoci anteriors, i alhora a invertir en nous models de futur. L’acte forma part dels webinars que l’associació ve organitzant periòdicament amb el patrocini de CaixaBank.

Garcia ha començat la seva ponència afirmant que ‘la transformació digital és un camí, i no un destí‘, i ha assenyalat que ‘aquest procés implica tenir equips dins de les organitzacions disposats a canviar, perquè l’evolució digital no va de tecnologia, sinó de persones‘. En aquest sentit Garcia, ha afirmat que ‘la gran majoria de companyies tenen implantats diversos sistemes de tecnologia per fer la seva feina més eficient, i algunes d’elles per fer un canvi radical en el model de negoci, sense que canvi la seva proposta de valor’.

Equilibri models de negoci actuals i futurs

La ponent ha assenyalat que en l’actualitat els CEO’s s’han convertit en equilibristes, ja que ‘ens toca gestionar models de negoci actuals, que encara aporten una part important dels nostres ingressos, i els models nous que estem generant, i que ens donaran els ingressos futurs’, i ha destacat la importància de que els equips dins de les organitzacions vagin completament alienats, per aconseguir una transformació digital efectiva.

La usabilitat, una assignatura pendent

‘El repte que tenim ara mateix a les empreses no és tant la pròpia transformació digital, com canviar la manera de pensar dels equips. Els problemes s’han de solucionar digitalment, i no ens podem conformar amb solucions predigitals o analògiques. La usabilitat és una assignatura pendent de les organitzacions’. En aquest sentit, Garcia s’ha mostrat crítica amb l’Administració pública, ‘que utilitza algunes plataformes per tramitar coses que són molt difícils d’entendre’, i ha posat com a paradigma d’usabilitat la companyia Amazon, ‘ja que amb un dit i dos clics pots comprar qualsevol producte’.

Formació contínua

Finalment la ponent ha assenyalat que ‘un bon ús de la tecnologia requereix una formació continuada per part dels diferents equips de l’organització. No hi ha una tecnologia que es pugui fer servir si no la dominem. I no la podem millorar si no la coneixem bé. La tecnologia està al servei de les persones i de les empreses, no al revés. És per això que és important tenir sempre un sistema de reciclatge i de millora, per poder tenir una excel·lència tecnològica, sobretot en moments complicats com els actuals’.