Grifols, líder mundial en la producció de medicaments derivats del plasma, ha anunciat aquest dimecres que serà patrocinador oficial del futbol femení de la UEFA a partir de la temporada 2021/22 i fins a finalitzar les competicions de 2025 .
En el marc de l’acord de col·laboració per quatre temporades, l’empresa associada a Sant Cugat Empresarial, es converteix en l’única companyia del sector salut que patrocina el futbol femení de la UEFA en tots els seus nivells de competició, incloent la UEFA Women’s Champions League, la UEFA Women’s Euro, el Campionat Europeu Femení sub-19 i sub-17 i l’Eurocopa Femenina de Futbol Sala, així com la campanya “Together #WePlayStrong”.
“L’esport és una eina molt eficaç per a promoure la igualtat de gènere. Ajuda a desenvolupar habilitats i qualitats fonamentals que inspiren i empoderen les dones en la seva vida laboral i en el seu rol en la societat”, assenyala Teresa Rioné, Chief Communications Officer de Grifols i exatleta olímpica.
“Estem molt orgullosos de donar suport al futbol femení de la UEFA, iniciatives com aquestes ajuden a crear un futur més sostenible i igualitari”, diu Raimon Grifols, co-conseller delegat de Grifols.
La col·laboració entre Grifols i UEFA s’inicia en un moment en què el futbol femení segueix cobrant popularitat i ampliant el seu abast a Europa, amb una taxa de creixement en participació que quadruplica la del futbol masculí, segons la UEFA. A partir de la temporada 2021/22, la UEFA Women’s Champions League introdueix un nou format que inclou una fase de grups amb 16 equips, el que suposa un augment del 20% en el nombre de partits, així com una major competitivitat i visibilitat.