El Centre Dental Francesc Macià és la clínica dental de Sant Cugat del Vallès especialista en l’aplicació del tractament d’expansor palatino per a nens i nenes.

L’expansor palatino és el tractament d’ortodòncia infantil que permet eixamplar el paladar. Aquest aparell s’adapta per a aquells nens i nenes que tenen un paladar petit i estret. Aquesta característica se sol donar per factors genètics o hàbits com l’ús prolongat del xumet, la succió del polze o la respiració oral.

Un altre tipus d’aparell utilitzat per a eixamplar el paladar és el disjuntor palatino, que es col·loca sobre els molars del jove pacient fins i tot podent ancorar no sols en les dents sinó també en l’os. D’aquesta manera, s’aplica una força determinada sobre l’os maxil·lar per a promoure el seu creixement i obtenir una grandària i forma òptima.

La Dra. Cristina Carrasco Ibarra, Responsable metge del Centre Dental Francesc Macià, afirma que “en la nostra clínica ens decantem per una ortodòncia infantil respectuosa amb els millors tractaments com per exemple els expansors palatinos per als nens i les nenes”.

Hi ha dos tipus d’expansors palatinos en aquesta mena de tractament d’ortodòncia infantil:

  • Expansor removible: Aquí trobem les plaques removibles amb cargol expansor. És un cargol que es va activant, cosa que fa que l’aparell es vagi obrint i produeixi l’expansió del paladar.
  • Expansor fix: Aquí trobem un cargol que s’activa però la diferència és que es cimenta a les dents produint un ancoratge més estable.
  • Expansor invisible: Actualment moltes de les expansions del paladar es poden fer amb aparells invisibles removibles molt més còmodes per als joves pacients. Aquests aparells no ocupen el paladar, per la qual cosa no interfereixen en la parla i són adequats quan cal combinar un tractament de reeducació de la llengua, cosa que és freqüent en els casos de paladar estret.

L’equip del Centre Dental Francesc Macià explica que “el més important és la salut de tots els nostres joves pacients i, per això, sempre els oferim tractaments dentals respectuosos i amb la tecnologia més avançada”.

Expansor Palatino: el tractament d'ortodòncia infantil que recomana el Centre Dental Francesc Macià per a eixamplar el paladar