Jornada dedicada a les indústries de semiconductors

When

11 June 2026    
9:30 - 17:30

Where

Sincrotró ALBA
Carrer de la Llum, 2, 26,, Cerdanyola del Vallès

🗓️ 11 de juny de 2026 | 9.30 h – 17.30 h
📍 Sincrotró ALBA

👉 Inscripció gratuïta: https://indico.cells.es/event/1703/

Aquesta jornada té com a objectiu fomentar el networking entre professionals de referència dels sectors clau de la cadena de valor dels semiconductors i les tecnologies quàntiques, amb la finalitat d’ajudar les empreses a guanyar avantatge competitiu.

Els semiconductors, els circuits integrats i les tecnologies quàntiques tenen un paper cada vegada més rellevant en l’economia actual. Són motors del progrés tecnològic i tenen una importància estratègica creixent en el context geopolític global.

Empreses, startups i institucions treballen conjuntament en projectes col·laboratius per posicionar Europa com a referent mundial en el disseny i la fabricació de semiconductors. Es tracta d’un repte tant polític com científic.

Els processos de fabricació dels xips moderns es desenvolupen a escala nanomètrica, fet que requereix maquinària d’alta precisió i eines de caracterització avançades. Durant la jornada es podrà conèixer com les grans infraestructures de recerca i els centres tecnològics proporcionen eines d’última generació per desenvolupar la nova generació de dispositius, optimitzant els processos de recerca, producció i testatge.

La sessió comptarà amb la participació de centres i empreses europees capdavanteres del sector.