Més de 200 agents econòmics, entre ells Sant Cugat Empresarial, s’han sumat a l’acte reivindicatiu celebrat aquest matí a ESADE, per reclamar la necessitat d’emprendre les obres d’ampliació de l’aeroport del Prat.

Els principals actors del món econòmic i empresarial català, sostenen que l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona- El Prat, amb el seu actual disseny i configuració, està esgotant la seva capacitat, i consideren “imprescindible i inajornable” el projecte d’ampliació, per a la recuperació econòmica del país i la creació de noves oportunitats. El manifest indica que per incrementar la seva capacitat cal construir la terminal satèl·lit ja prevista i l’allargament d’una de les pistes, la qual cosa donarien a l’aeroport un paper destacat de hub intercontinental.

Les entitats econòmiques del país han celebrat aquest matí un acte reivindicatiu a ESADE, on han reclamat l’acord entre Aena, la Generalitat, l’Arrea Metropolitana de Barcelona, i els Ajuntaments de Barcelona, el Prat, Gavà, Viladecans, Sant Boi, i la resta de consistoris afectats, per tal d’enviar a les institucions europees un missatge clar i contundent de consens en relació amb l’interès públic que justifica l’ampliació.

El signants del manifest subratllen que atès el dèficit històric d’infraestructures denunciat per la societat civil catalana, “no és pot renunciar a una inversió de 1.600-1.700 milions d’euros en una infraestructura que contribueix al 7% del PIB de Catalunya, i que, amb l’ampliació, arribaria a una contribució del 9%”.

Les entitats econòmiques sostenen que Catalunya i Barcelona, no només es convertirien en una destinació de turisme sostenible, sinó que suposaria “dinamitzar l’activitat econòmica generant ocupació, atracció i retenció de talent i inversió internacional, elements necessaris per fer realitat altres polítiques posades en marxa per al creixement dels nous sectors econòmics verd i blau”.

I estimen que el cost d’oportunitat de no portar a terme aquesta inversió seria altíssim per a l’economia de Catalunya, en el que es “perdria competitivitat, d’una banda, i connectivitat en un món cada vegada més global, per l’altra”.

Finalment les entitats exigeixen una reforma “plenament conciliable” amb el Port de Barcelona, que permeti el desenvolupament harmònic d’ambdues infraestructures, i que Aena mantingui el compromís de futur amb els aeroports de Girona-Costa Brava i Reus, que a més de la seva mobilitat internacional pròpia, “han d’esser complementaris al desenvolupament del hub de Barcelona”.