Epson Encuentro Empresarial

Més de 50 directius de companyies de l’àrea del Vallès Occidental i Vallès Oriental es van donar cita divendres passat a la seu d’Epson Ibèrica per debatre sobre la gestió de la innovació i el talent, en la primera Trobada Empresarial Epson.

 

 

 

L’esdeveniment va comptar amb l’assistència del secretari d’empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Joan Aregio, que va posar en relleu el paper de les empreses com a motor del desenvolupament econòmic: “Un dels nostres majors valors com a societat es basa en la capacitat d’innovar, ser diferents per generar riquesa i impulsar la competitivitat”. Joan Aregio va destacar també la importància de la col·laboració entre tots els agents econòmics que conformen el teixit empresarial per “poder aconseguir objectius tan ambiciosos i alhora propers com que el 25% del nostre PIB estigui vinculat a la indústria”.

A continuació, Ernest Quingles, CEO d’Epson Espanya, França i Portugal; i Vicepresident Business Sales d’Epson Europe, es va encarregar de donar la benvinguda als assistents a l’acte destacant la vocació innovadora d’Epson: “Invertim prop d’un 6% de les nostres vendes mundials en projectes d’innovació i comptem amb més de 50.000 patents actives”.

La jornada va continuar amb una conferència de Susana Voces, directora general d’eBay a Espanya i Itàlia, que va repassar el procés d’irrupció del comerç electrònic i va explicar com aquest ha modificat radicalment els processos i hàbits de compra dels consumidors. “Avancem cap a un mercat purament global, en el qual prevaldrà la producció sota demanda i en el qual la sostenibilitat s’erigeix com un element indispensable”. Susana Voces va repassar també algunes tendències tecnològiques que marcaran el futur proper del comerç, com els dispositius wearable, la realitat augmentada, la realitat virtual i la personalització intel·ligent, per ser capaços d’oferir a cada consumidor el producte que realment necessita.

L’esdeveniment va concloure amb una taula rodona moderada pel director adjunt del diari Expansió, Martí Saballs, en la qual van participar la pròpia Susana Voces; el president de la patronal Cecot, Antoni Abad; el president de Sant Cugat Empresarial, Joan Franquesa; i Ernest Quingles, en representació d’Epson. 

“És molt important fomentar les competències innovadores i digitals dels nostres treballadors perquè siguin capaços d’utilitzar correctament la tecnologia. Avancem cap a processos col·laboratius i el paper de la innovació ha de seguir sent el de plantejar nous reptes i resoldre problemes. Quan parlem de col·laboració, a Cecot ens agrada destacar que dins de la nostra organització aglutinem a gremis centenaris, el model dels quals és un clar exemple de com s’ha d’entendre la conjugació entre la capacitat de competir i compartir dins del món empresarial”, va explicar Antoni Abad. 

Per la seva banda, Ernest Quingles va exposar com concep Epson la innovació: “Apostem per una innovació disruptiva, que generi valor i ajudi a millorar estils de vida. M’agrada descriure la innovació a nivell mundial com una analogia del cos humà en la qual el cor seria Europa, amb el seu coneixement en la gestió de processos; el cervell Estats Units, en quant a desenvolupament de programari; i, finalment, les principals potències asiàtiques exerceixen com a extremitats posant al mercat els equips tecnològics adequats”.

Joan Franquesa, president de Sant Cugat Empresarial, va destacar el paper de les empreses de l’àrea de Sant Cugat com a generadores d’ocupació i impulsores de projectes innovadors: “Som un territori en el qual hi ha grans companyies amb una clara vocació innovadora i la nostra missió no és una altra que seguir fomentant aquest teixit i aportant totes les eines perquè les empreses puguin desenvolupar la seva activitat amb garanties”. En paral·lel, va posar en relleu que “el primer departament d’innovació ha de ser el de Recursos Humans ja que és indispensable poder generar equips basats en la capacitat de lideratge i col·laboració”. 

Finalment, Susana Voces va destacar que el departament de R+D no ha d’estar únicament vinculat a la tecnologia dins de l’empresa. “La innovació és una qüestió transversal, que ha d’estendre’s a tota la companyia”. Davant la pregunta de si els models tradicionals de consum acabaran desapareixent en el futur, Voces ha apostat per la consolidació de models híbrids: “És el cas per exemple de les tendes físiques, a les quals els consumidors segueixen assistint en múltiples processos de compra, però on, cada vegada més, existeixen experiències que vénen del món virtual i són decisives”. 

La celebració de la primera Trobada Empresarial Epson s’alinea amb l’aposta de la companyia per Sant Cugat del Vallès com a motor de l’economia i la innovació empresarial a tota Europa. En aquest sentit, Epson va realitzar una inversió de més de 2 milions d’euros a la seva actual seu de més 3.000m2, dins del marc d’un pla global d’inversions xifrades en més de 75 milions d’euros per garantir el creixement a la regió.

Epson Encuentro Empresarial