L’empresa associada Eurofragance tanca 2020 amb unes vendes de 78 milions d’euros, una caiguda del 13% respecte a l’any anterior. La companyia supera el primer any de pandèmia amb un impacte poc significatiu en els seus resultats, tot i les conseqüències de la covid-19 en alguns dels seus mercats claus, com Indonèsia i Filipines a Àsia i Kuwait i Aràbia Saudita a l’Orient Mitjà.

No obstant això, ateses les bones previsions i els nivells de vendes superiors a les expectatives durant el primer semestre del 2021, Juan Ramón López Gil, CFO de Eurofragance, assegura que “preveiem unes vendes de 94 milions d’euros i un creixement del 20% en l’exercici actual, tot i que la normalitat no hagi tornat en tots els mercats”.

La caiguda es deu principalment a la forta reculada que ha patit la categoria de perfumeria fina durant la pandèmia, especialment en el segon trimestre del l’any passat. Tot i això, l’evolució de vendes ha tornat a ser positiva durant el primer semestre del 2021, recuperant i superant els nivells de vendes i resultats prepandemia.

“Durant aquest any, hem afrontat diverses dificultats, però estem satisfets amb els nostres resultats perquè hem superat la pandèmia. Tot això, gràcies a la resiliència dels nostres empleats i a la confiança dels nostres partners. La nostra producció mai es va aturar i vam poder seguir brindant-los serveis i fragàncies de qualitat, el que ens ha portat a seguir sent el seu partner de referència”, explica Laurent Mercier, CEO d’Eurofragance.

L’empresa té com a objectius créixer en vertical, consolidant el seu lideratge en la categoria de perfumeria fina i impulsant també altres com la cura personal i de la llar, reequilibrant així el seu ampli portfoli de productes. Però també vol seguir creixent en horitzontal per augmentar l’abast de la seva influència consolidant nous mercats a Llatinoamèrica, Àfrica subsahariana i ASEAN.

En aquest sentit, la companyia va incorporar recentment a l’Oleguer Monegal, Global Business Unit director, Home & Personal Care, encarregat de liderar i accelerar el creixement de les dues categories. Monegal afirma que “aquest compromís que caracteritza Eurofragance ha captat l’atenció de molts clients en tot el món. I els agraïm que ens hagin confiat el seu negoci que ha permès que l’empresa creixi al llarg dels anys pràcticament triplicant el creixement de la indústria”.