Existeix la felicitat empresarial? Avui ens adonem que la cobdícia d’uns pocs ha estat un dels principals causants de trencaments socials impensables i també de gran dolor personal i empresarial. Per a molts s’ha produït una pèrdua de valors, que està portant a la societat i als empresaris més clarividents a reformular els seus principis.
Retrobar l’equilibri perdut entre benefici i principis morals és avui ja un imperatiu social i empresarial. És el renaixement de l’anomenat soft power, que és el què molts han oblidat. M’inspiro aquí en uns quants punts d’una interessant proposta de Stephen Howard (CEO de Business in the Community) en la que presenta deu camins per a obtenir aquest balanç, per pensar en quatre principis fonamentals.
Primer. Tot negoci necessita crear valor vivint els seus valors i cultura. El lideratge per a l’exemple és clau perquè tots els membres de les empreses s’emmirallen en els seus líders. Perquè ha d’anar de dalt a baix i aplicar-se a tot i cada un dels aspectes del negoci.
Segon. Els teus empleats són col·laboradors i la pedra angular de la teva empresa. El seu rendiment depèn de la capacitat empresarial de seduir-los sense trampes. Ser exigent no és tirania sinó signe de seriositat.
Tercer. Considera l’impacte de les decisions empresarials en el teu entorn més proper i més llunyà perquè més enllà dels contractes es troben els valors econòmics, socials i de l’entorn.
Quart. Comunica en tot moment, cap a dintre i cap enfora. Els silencis separen. Guarda només allò que estratègicament has de callar.