Aquest dimecres Sant Cugat Empresarial ha organitzat una nova trobada digital, que ha comptat amb la presència del conseller delegat global de Kantar Worldpanel i president de Kantar Espanya, Josep Montserrat.

L’acte ha començat amb la intervenció del president de Sant Cugat Empresarial, Joan Franquesa, que ha lloat la figura del ponent. ‘Tenim un santcugatenc, que presideix una de les grans empreses de la ciutat, i també pot ser, una de les més desconegudes. En aquests moments el coneixement i la informació és molt important per prendre decisions correctes. Tot el que sigui la capacitats d’anàlisi i informació és el que et dona opinió, i en definitiva,  solucions’.

Afectació crisi sanitària

El conseller delegat global de Kantar Worldpanel, Josep Montserrat, ha començat la seva intervenció assenyalant que el 74% de la població espanyola, reconeix que la situació actual de la Covid-19 està afectant a la seva quotidiana. Segons dades de la companyia líder mundial de dades, la meitat de les llars espanyoles declara que la pandèmia ha afectat a la seva situació financera, i un 26% creu que ho farà en un futur.

Efectes en gran consum

Durant la seva ponència, Montserrat també ha assenyalat que cada llar ha estalviat una mitjana de 400€ mensuals durant el confinament. ‘Els hàbits de compra han canviat de forma evident durant aquesta crisi. S’han produït menys visites als supermercats, però quan ho fem gastem més, concretament un 37%. Els supermercats regionals han capitalitzat el creixement, juntament amb el creixement de la compra online, que s’ha multiplicat per dos’.

Acceleració de tendències latents

‘Aquesta crisi no ha fet canviar les tendències que ja observàvem, si no que les ha accelerat. És el cas de la salut, la recerca del plaer, la practicitat, productes locals i la sostenibilitat’.

Nivells d’innovació en gran consum

El president de Kantar Espanya, ha comparat la situació actual amb la viscuda durant la crisi de 2008. Montserrat ha exposat que durant aquella etapa les marques de gran consum que van apostar més per la innovació, van créixer més que els seus competidors. Per contra, en els darrers 10 anys els nivells d’innovació han disminuït un 46%  a Espanya.  ‘Tenim un repte per endavant. En aquests moments Espanya no és un mercat innovador. Qui ho faci bé pot guanyar el repte del creixement’.

Nova normalitat

Montserrat també ha exposat que amb la nova normalitat es mantindran hàbits post covid-19, com poden ser els hàbits de salut i higiene, i el de passar més temps a casa. Pel que fa a la mobilitat, el 69% vol conduir amb el seu propi vehicle, i s’observa una por a volar, ja que només un 29% té intenció d’agafar un avió properament.

Finalment el president de Kantar España, ha enumerat el que demanda la gent per tornar a la normalitat. Un 69% reclama vacunes, seguit de tests massius periòdics i mesures preventives. ‘El repte de les empreses i de les administracions públiques és transmetre aquesta seguretat, perquè si no ataquem aquests elements que demanada el consumidor, vol dir que cada un de nosaltres serà reticent a portar un ritme normal. I si hi ha por, no girarà la roda, i no hi haurà recuperació econòmica’.