El soci director del despatx Torres & Associats Advocats, i fins ara secretari de la Junta Directiva, substitueix en el càrrec a Jaume Vives, que ha encapçalat l’entitat en els darrers 3 anys.
Eduard Torres ha estat escollit per unanimitat com a nou president de l’Associació de Sant Cugat Empresarial fins l’any 2028, en el decurs de l’Assemblea General de l’entitat celebrada aquest dijous al QGAT Restaurant Events & Hotel, amb l’assistència de més d’un centenar d’associats. La candidatura de Torres ha estat l’única presentada davant de la Junta Electoral, des de que el passat 1 de febrer s’iniciés el procés electoral amb la comunicació directa als associats, tal con s’indica en els estatuts.
Durant la seva intervenció, el nou president ha agraït la confiança dels associats envers la Junta Directiva que encapçala, i ha marcat les línies d’actuació de l’associació per als propers 4 anys, que passen entre d’altres ‘per guanyar més presencia i visibilitat en l’àmbit econòmic i social de la ciutat i de l’entorn, que es tradueixi en més lobbisme a tots els nivells de cara als nostres associats’. En aquest sentit, el nou mandatari ha assegurat que ‘Sant Cugat i el nostre entorn té un teixit empresarial i un teixit associatiu molt ampli, i hem de fomentar la correspondència amb altres entitats’.
Torres també ha anunciat la creació d’un comitè executiu, format pel president, el past president, els vicepresidents, el secretari i tresorer, amb repartiments de funcions i responsabilitats per àrees de treball. ‘Ens hem de posar a treballar i hem de pensar sempre en el soci’, assegurant que en aquestes comissions de treball i podran formar part totes les empreses associades que estiguin interessades.
El president de l’entitat, també ha promès millorar la comunicació amb els socis, amb la publicació dels acords de la Junta Directiva i de les assemblees, i també ha anunciat que ‘els associats disposaran d’una bústia oberta on podran proposar temes que vulguin sotmetre a consideració de la Junta per poder-los tirar endavant’.
El nou president de Sant Cugat Empresarial, ha assegurat que es mantindran l’organització de jornades monogràfiques agrupant i convidant a les empreses de cada sector, siguin o no sòcies, que puguin estar interessades per fomentar el coneixement i el networking.
Torres també ha subratllat el valor d’un relació propera i col·laborativa amb les administracions publiques. En aquest sentit ha destacat la bona entesa mantinguda al llarg d’aquests anys amb l’Ajuntament de Sant Cugat, assegurant que el consistori ‘ha de ser el nostre company de viatge’, expressant així el compromís de treballar de la mà amb el consistori en els grans projectes municipals i supramunicipals, així com a la solució de problemàtiques generals i particulars als parcs empresarials de la ciutat. Finalment, el president ha afirmat que li agradaria que Sant Cugat Empresarial abanderi juntament amb l’Ajuntament, la creació d’un jutjat propi a la ciutat, una reivindicació històrica del municipi.
Junta Directiva de Sant Cugat Empresarial
La nova Junta Directiva de Sant Cugat Empresarial presidida per Eduard Torres (Torres & Associats Advocats), estarà formada per Sílvia Martí (Moventia), Juanjo Martínez (Networkia), Olga Velasco (Marcove), Joan Alsina (Acceso Corporate), i David Pedrerol (Indus Enginyeria i Arquitectura) com a vicepresidents; Juan Knuth (Wavip) com a tresorer; Joan Franquesa (Feliu Franquesa) com a secretari; i Lluis Machon (Banc Sabadell), María Carrá (HP), Lluís Sisquella (Grup Sisquella), Berta Solé (Occident Assegurances), Joana Corominas (Catalònia Fundació Creactiva), Rafael Reyes (Acciona Energia), Josep Maria Montserrat (Sorea), Laura Grau (Totmedia), Xavier Tintoré (Fluidra) i Robert Navarro (Distribudisc S.L.) com a vocals.
Balanç del darrer mandat
Durant l’Assemblea General, el fins avui president en funcions de l’entitat, Jaume Vives, ha realitzat un balanç del darrer mandat, assenyalant que han estat testimonis d’una de les èpoques més convulses i complicades. ‘La guerra ha tingut i segueix tenint un gran impacte en les nostres economies. I avui en dia encara tenim un dels llegats d’aquest conflicte, que és la inflació’. Vives ha assegurat que malgrat que vivim en un món d’incerteses enmig d’una gran volatilitat, ‘el teixit empresarial i català i vallesà ha demostrat una gran resiliència, com demostren les darreres dades econòmiques que parlen d’un creixement positiu del PIB, i l’increment del pes del sector industrial en el total de l’economia catalana’.
En el seu discurs, el president sortint també ha lamentat l’estèril lluita política, ‘que té com a principal objectiu assumir quotes de poder mentre passa de puntetes pels autèntics problemes de la societat’, i ha reivindicat el paper de Sant Cugat Empresarial com un dels actors fonamentals per fer prosperar la societat.
La vetllada també ha comptat amb la intervenció de l’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, que ha agraït la tasca realitzada per Jaume Vives, fent-li entrega d’una placa com a reconeixement i agraïment a la feina feta al capdavant de l’entitat.
Vallès ha fet una crida a pensar en gran i desacomplexar-se. ‘Sant Cugat ha crescut, i té un teixit empresarial molt important. Som un centre empresarial farcit d’innovació i talent que hem d’exportar i ens hem de posicionar en el país’. L’alcalde de la ciutat també ha fet referencia a un dels projectes més importants d’aquest mandat, com és el de la nova Biblioteca Central Gabriel Ferrater, assegurant que ‘volem que sigui el centre del coneixement i innovació’, i ha demanat la implicació de Sant Cugat Empresarial, ja que aquest ‘pot arribar a ser un projecte de país’. L’alcalde també ha demanat la col·laboració de l’associació per poder tirar endavant el congrés estatal d’innovació industrial a Sant Cugat.
L’acte també ha comptat amb la presència del president de Cerdanyola Empresarial, Jaume Maranges; del president de la Cambra de Terrassa, Ramon Talamàs; del president de la Cecot, Xavier Panés; del president de PIMEC Vallès Occidental, Xavier Pujol; del vicepresident de Foment, Lluis Moreno; de la senadora i cap de l’oposició, Elena Vila, de la coordinadora de l’àrea de desenvolupament econòmic i Turisme de la Diputació de Barcelona, Anna Álvarez; i de la directora general de Barcelona Global, Mercè Conesa.
Balanç d’activitat
En la part inicial de l’acte, el tresorer Juan Knuth ha presentat el balanç de l’activitat de l’any 2023, que ha estat aprovat per unanimitat. L’Assemblea General també ha aprovat la modificació de l’article 20, en els estatuts de l’associació, perquè períodes de mandat siguin de quatre anys en llocs dels tres actuals.
MEMÒRIA 2023
Conferència-col·loqui de RocaSalvatella
L’Assemblea General ha continuat amb la conferència-col·loqui ‘Intel·ligència Artificial: una oportunitat’, a càrrec de Josep Salvatella, president de RocaSalvatella. En la seva introducció, Salvatella ha posat l’accent en que ens trobem a l’era de la IA Generativa, assenyalant ‘Microsoft i Google com els principals contendents per liderar aquesta batalla per convertir-se en els ecosistemes dominants’.
Salvatella ha transmès als empresaris presents la idea que ‘si bé la IA és molt atractiva, no són processos ni projectes que puguin ser explotats immediatament’, recalcant la importància de tractar-los com a projectes d’innovació a llarg termini.
Finalment, Salvatella ha destacat que encara que hi pugui haver una part de la IA que sembli exuberant, hi ha un corrent de fons que continua evolucionant amb la participació activa de nombroses startups, i ha instat a comprendre com funcionen aquests ecosistemes per avançar més enllà de la simple implementació d’eines avançades, enfocant-se a identificar i aprofitar els espais singulars de cada empresa que els permetin destacar i superar la competència.