L’associació Sant Cugat Empresarial ha organitzat aquest dimecres una reunió de treball extraordinària amb totes les companyies associades vinculades al sector de l’assessoria, l’advocacia, i la consultoria d’empreses, per analitzar l’impacte social i econòmic de la crisi derivada de la Covid-19.
Els empresaris presents a la reunió han exigit a l’administració pública canvis radicals en la manera d’actuar i de relacionar-se amb el món real, i han assenyalat que no sortirà indemne d’aquesta situació, ja que els nous horitzons de futur passen perquè les administracions canviïn absolutament i esdevinguin unes noves estructures de serveis als ciutadans.
El col·lectiu d’assessories, consultories i advocats ha assenyalat que durant aquesta crisi han jugat el paper de ‘sanitaris de les empreses’, realitzant tasques de substitució de l’administració pública, recolzant, tutelant i acompanyant a aquest teixit empresarial afectat per la pandèmia.
Les companyies han reivindicat el paper del sector privat, assenyalant que són part de la solució. Reclamen que s’ajudi a les pimes i el teixit emprenedor, que és el que porta la riquesa del país i qui pot continuar, en el futur, en quotes de benestar social.
El col·lectiu de consultories, assessories financeres i advocats de Sant Cugat Empresarial ha consensuat quatre punts de reivindicació:
- L’eficiència de l’administració pública no només es pot demostrar amb la inspecció fiscal o l’ànim recaptatori.
- Reivindicar el bon funcionament de tot els sistema públic amb ajuts a les empreses, als autònoms i als treballadors.
- Mentre hi hagi increment d’atur i tancament d’empreses, no es poden incrementar impostos, ni apujar els sous de l’administració pública.
- Suspendre el cobrament i l’executivitat d’impostos i tributs a empreses que tenen l’activitat limitada o suspesa pels decrets d’alarma.