Hi ha negocis que només fan petits canvis al llarg de la seva existència, però cada vegada són menys. Fins i tot els petits negocis. Moltes empreses experimenten profundes transformacions que sovint fan que la seva activitat inicial quasi no es reconegui. Aquest any Anuntis compleix 30 anys, i malgrat que en l’essència avui ens dediquem al mateix que a l’any 1983, els anuncis classificats, la companyia poc té a veure amb la que vaig iniciar llavors amb alguns membres de la meva família.
La idea de negoci va néixer després de comprovar setmana rere setmana la quantitat d’anuncis classificats que publicaven els diumenges els diaris, i després de descobrir que a Milà hi havia una revista específica d’anuncis per comprar i vendre. D’aquí va néixer Segonamà, que posteriorment s’anomenaria Primeramà i vam arribar a tenir més de 200 publicacions per tot Espanya.
Però, ¿què tenen a veure avui aquestes revistes amb Anuntis, una companyia 100% online, que gestiona 12 webs a Espanya i Llatinoamèrica, té 21 milions d’usuaris i el mateix nombre d’usuaris únics al mes que Facebook a Espanya o el triple que Twitter? La resposta passa, òbviament, pel desenvolupament d’internet, però sobretot per una actitud que d’una forma exagerada podríem anomenar paranoia davant els canvis tecnològics que van afectant als negocis. Sigui exagerat o no, a finals dels 90, el descobriment d’internet em va deixar una idea ben clara: el nostre negoci corria seriós perill. Calia invertir a internet. Així ho vam fer, i en concret una bona suma, confiat en les creixents xifres d’usuaris, que dia rere dia marcaven una tendència clara a favor de la xarxa. Calia invertir en tecnologia, desenvolupar sistemes, contractar talent i transformar els coneixements de gran part de la plantilla.